Search
Close this search box.

L’aigua també forma part del teu pati natural

L’aigua, un element bàsic però amb possibilitats infinites

Després d’uns mesos de sequera, pensem que és important dedicar una estona a aquest recurs natural tant valuós per a tots i totes. L’aigua forma part del teu pati natural.

L’AIGUA EN DIFERENTS ESTATS

Quan pensem en l’aigua, d’entrada tots ens l’imaginem en estat líquid, però per si sola ens ofereix milers d’oportunitats i si experimentem amb el seus diferents estats barrejant-la amb altres materials naturals ens proporciona una transformació dels elements amb els quals interactuar.

En estat líquid, una de les seves característiques és la seva adaptabilitat al recipient que la conté. És una cosa que tenim molt interioritzada, però explicar-ho als infants és una oportunitat per experimentar amb aquesta i veure com es va adaptant al diferent recorregut i obstacles.

Els circuits d’aigua són una bona opció per explicar als infants aquests coneixements i que ells mateixos puguin experimentar i posar obstacles a l’element i descobrir que succeeix.

LA TRANSFORMACIÓ D’ALTRES ELEMENTS

Un dels elements que acostumem a introduir en els patis és la sorra amb diferents granulometries. Veure com es transforma aquesta i treballar-la és una de les altres activitats que l’aigua ofereix als nostres patis.

Treballar amb el fang ajuda a fomentar la creativitat dels petits i pot ser un bon recurs a aprofitar a l’hora de fer treballs sobre altres temes, ja que poden explicar a través de les manualitats i explorant.

Un dels elements que facilitarà i potenciarà l’experimentació amb el fang, l’aigua i les altres sorres són les taules d’experimentació i els sorrals, on ells mateixos deixaran llibertat a la seva creativitat. Una de les nostres aportacions al món del pati, són les incorporacions de punts d’aigua als sorrals, animant als alumnes a experimentar amb la barreja de tots dos elements.

EL REG

A molts dels nostres projectes, intentem incloure el màxim de vegetació possible. Encara que a moltes escoles s’inclouen sistemes de reg automàtic, és important que l’alumnat sigui conscient del manteniment d’aquella vegetació.

Una activitat que cada cop s’aplica més a les escoles és incloure horts o parterres vegetals amb plantes remeieres, un espai on els infants poden sentir aquell espai seu, en la participació amb el reg de la vegetació.

JUGUEM AMB L’AIGUA

Tenir taules d’experimentació i sorrals ens permet estimular la creativitat. Podem incorporar alguns recursos i elements per a preparar activitats els mesos de més calor de l’estiu:

fer dibuixos amb aigua

Dibuixar amb aigua

Si la taula d’experimentació està buida i tenim una mica d’aigua a l’abast, podem treure l’artista que portem dins. Només es tracta de mullar-nos el dia amb aigua i ser creatiu. També veurem com el dibuix va desapareixent.

Glaçons que pinten

Si barregem aigua i colorant alimentari i ho posem al congelador amb petits recipients, obtindrem la pintura perfecta.

Mullar-se un mateix

Per aquest tipus d’activitat no hi ha cap impediment. Els infants poden mullar-se a partir de gibrells, dels diferents punts d’accés a l’aigua o entre ells.

Comprovar la flotabilitat dels elements

Amb un gibrell ple d’aigua i diferents elements reciclats comprovarem quins materials són els que tenen més flotabilitat. Una manera de comprovar-ho és posant tot tipus d’objectes reciclats sobre l’aigua.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *