Llar d’Infants Municipal de Platja d’Aro
Localització: Platja d’Aro, Baix Empordà, Girona
Client: Escola Bressol Municipal de Platja d’Aro
Data de finalització: Hivern 2023

En aquest projecte de transformació del pati de l’Escola Bressol de Platja d’Aro s’ha treballat de manera integral la creació de nous espais amb materials naturals, s’han incorporat paviments i s’han aportat diferents funcions.

Vegetació amb els seus propis espais
En diferents laterals del pati s’han incorporat plantacions d’arbustives i vegetatives sobre una capa de fresatge de terra vegetal. Podem trobar: des de Plomis viscosa, Agapanthus africanusen, Stripa Tenacissima, Salvia x jamensis, Lavandula angustifolia, Rosmarinus officinalis, etc.

Petita duna de gespa amb fusta
Directament des dels accessos de les aules dels més grans de l’Escola Bressol tenim aquesta petita muntanyeta de gespa amb una passera de fusta per a desenvolupar les habilitats motores.

Incorporem joc simbòlic
Ara en el pati es disposa de dos cuinetes per a desenvolupar el joc simbòlic. S’han realitzat de dues mides diferents per a adaptar-nos als infants que en faran ús. Una d’elles està feta per a nens i nenes de 2 anys i l’altre per a 1 any. S’han fet amb fusta d’avet Douglas amb forn, fogons i pica.

Parets sensorials i d’activitat
En el projecte s’han incorporat dos parets musicals que tenen elements que fan diferents estímuls sonors: xilòfon metàl·lic, barres metàl·liques, cubells de plàstic, panderetes i campanetes. Estan posats sobre una estructura de fusta tenyida en tres colors i que donen un toc divers al pati.

L’espiral del pati
Segurament és un dels elements que fan que sigui un pati amb caràcter. Aquest espiral dels sentits finalitza amb una cabanya de vímet que desenvoluparà la imaginació dels més petits. S’ha volgut donar protagonisme amb un espiral de Kodolé i està integrat amb diferents materials: còdols de riu, pinyes, rodanxes de troncs, lloses de pissara, lavanda, etc.

Una gran estructura de joc
Quan parlem de protagonistes aquesta estructura també es converteix en un. Es tracta d’una plataforma torre amb muntants de fusta d’avet Douglas, escala amb cordes, passera tobogan d’inox i una part per a grimpar.

Canvi de paviments
Per reduir l’entrada de materials a les aules s’ha fet un paviment de llambordí de formigó en forma rectangular en color desert i s’ha col·locat en forma d’onades als accessos a les aules. Serveix per a fer de transició entre el sauló i les entrades.
També s’ha fet una superfície entarimada en l’espai dels infants de 0 anys on es troba la paret d’aigua i una de les parets musicals per a donar diferents usos l’espai.

Espais de sorral
Trobem dos espais de sorral amb sorra de platja i sorra rentada de riu per a l’estimulació dels més petits. Un d’ells de forma circular i l’altre semicircular per posar en un dels racons. Els vorals s’han treballat amb pedres granítiques de riu i troncs de fusta de castanyer soterrats i ancorats.

Elements d’equilibri
El desenvolupament de l’equilibri i les habilitats motores es treballarà a través de l’escala Picker que s’ha incorporat a l’espai de psicomotricitat del pati de P1. També trobem un tip-tap d’equilibri elaborat amb troncs de castanyer.

Jocs d’aigua
Aquest element de joc d’aigua consta d’un circuit connectat a la xarxa i que es pot obrir i tancar quan es vulgui utilitzar. Està fet d’acer inoxidable i té 3 safates i bomba impulsora. S’ha combinat amb un pou de drenatge de pedres granítiques de riu.
També es treballarà l’aigua al pati a partir d’una paret de jocs d’aigua amb diferents materials per a veure el seu recorregut. Embuts, molinets i canaletes per a experimentar amb aquest recurs natural. Està feta amb fusta d’avet douglas i tenyida en tres colors com les parets musicals.

Col·locació de gabions
Per a facilitar l’accés des de l’entrada pel carrer Pompeu Fabra, s’ha fet una distribució de gabions de filferro galvanitzat que s’ha omplert de pedra granítica i té un cobert amb llosa de formigó a mode d’esglaons. Es troben repartits en els dos costats per a facilitar l’accés per aquest lloc de desnivell fins arribar a l’edifici de l’Escola Bressol.